Pages

Tuesday, February 22, 2011

mencari ruang dan peluang(~~.)

salam...

buka facebook hari ni ada jer yang tag tentang peluang buat duit melalui facebook atau secara online..pas satu..satu...pas satu..satu...mcm senang jer nak jana pendapatan secara online nih...betul ke sume tue? i mean...can it really work to generate income almost RM 1000by signing FB??? huhuhu...entahlah kan....

sejak2 jobless nih rajin plak tangan nih mengklik2 kat iklan2begitu... penant aku klik...aku tgk dan baca...tapi last2 baru aku sedari...its MLM....cuma kali nih kata kene cari org secara online plka...tak payah tadah muka...tak oayah jual air liur.... just tag jer mana2 org yg kita suka...tapi betul ke??? ada juga yang aku baca n cuba fahami...tapi masih juga tak faham... contohnya???

1) VEMMA
pernah korang dgr sal mender nih??hurm kalau kat fb adalah sekalian manusia yang dah register mender nih..so dorang pun dah create link mcm "nak cari duit lebih?" / "duduk di rumah tapi mampu jana pendapatan.." n so on...n so on... mcm2 lah kalau tgk kat fb...saban hari asyik bertukar2 ruang dan kosa kata iklannya...

bila aku bertanya kepada empunya link, katanya tak perlu jual product n so on pun..j
ust daftar n bayar duit ahli...duit akan masuk sendiri ke dalam akaun...mula2 tu cam excited gak lah kan...yelah..kita bayar lebih kurang RM 100-120 sebagai permulaan n boleh generate sampai ribu2 sebulan.... saper tak excited kan??betul tak???

TAPI!!!!! sebelum nak register tu...baca2lah dulu segala syarat marat yang tersedia diruangan "TERMS n CONDITION".... mak aih...terkejut gaklah..bila kit adi wajibkan membeli barangan die setiap bulan... barang bukan calang2 harga...ribu2 wa cakap lu.... telan air liur jer lah aku tgk...last2 tak jadilah nak register jadi ahli......

SO??? angan2 nak generate income dari umah nih aku tanam kan saje belakang umah aku...huhuhu....

entahlah labu...mcm2 cara org cari duit skang nih kan??secure ke tak aku pun tak tahulah... macm aku yg mmg tgh giler pk mana nak cari duit lebih mulalah rajin membelek itu d
an ini....tak kurang juga menjadi mat jenin..yang berangan nak berniagalah...n so on....hikhikhik... bukan apa... dah terbiasa ada income tetiap bulan tetiber takde...rasa tak seronok plak.... kalau ada income best sket....:P boleh lah juga nak berjoli...kuikuikui(nita pun tak baik:P) takdelah kan..paling kurang leh gak menambah pendapat isi umah...(cewah...cewah....

dalam kepala nih ada jug aterpikir nak buka BUTIK ONLINE.... insyaAllah..masih dalam perancangan...sedang mengumpul dana dan modal bagi memulakan perniagaan ini...kalau di izinkan Allah... akan wujudlah butik online nih....

SOOOOO...kepada blogger2 yg follow ini blog bleh lah jenguk2 nanti butik online i yer(^^p) insyaAllah...kalau diizinkan Allah dan berkat sokongan insan tersayang.... ceeewahhhhh...baru perancangan dalam kepala dah berangan2 lebih...

welll...what to do....TANPA ANGAN2 TAKKAN ADA KENYATAAN!!!
betul tak??? apapun...jumpa lagi di lain post...kalau butik online ini berjaya..janganlah segan2 untuk follow yer(^^,)

No comments: