Pages

Saturday, February 26, 2011

di kala satu maghrib....


"lailahaillallah....."

azan maghrib yang berkemundang di channel 106 selesai bersiaran.....

lalu aku melangkah memanjat anak tangga dengan malsnya ke tingkat atas....

badan terasa sedikit panas dengan bahang rumah....lantas kaki melangkah masuk ke kamar mandi...

tiba2......

loceng di umah berbunyi..lalu aku berlari2 anak menuruni anak tangga...

langkah untuk ke kamar mandi di batalkan...

di hati berteriak riang,memikirkan hubby di hadapan pintu...

langkah ku terhenti..................................

jantung ku tiba2 berdetak kencang......

tak mungkin hubby.......tiada sebarang bunyi injin kereta yang kedengaran.......

lalu jantungku berdegup kencang lagi..."siapa???" teriakku......

"assalamualaikum...."kedengaran sayup2 suara wanita di sebalik pintu ku....

dengan bismillah aku menyelak sedikit pintu ku...

terpacak dua tubuh wanita di hadapan berbaju putih.........

"tgh buat apa tue??" dengan senyuman pertanyaan itu di tuju ke arah ku....

aku memndang tepat ke wajah yg berada di depan ku....

"baru...nak masuk bilik air....."

gugup jawapan ku....

"ni ha...akak ada buat kuih sket...amiklah... berani plak tinggal sorang yer..."

muka yg pucat kembali sedikit warnanya....

"terima kasih....maaf kak..ingatkan saper...."

"berani betul tinggal sorang yer... akak yg dok umah bawah tu ha..kalau ada apa2 pergi je lah umah akak...."

aku menganggukkan kepala ku..tanda faham...sambil tersenyum....

"hah..bila en.fendi balik?"

aku memandang akak yg sorg lagi..

"esok kot kak...katanya esok..balik sekali ngan en.hatta...."

aku cuba menjawab selancar mungkin....

"oklah..kunci pintu tu yer..kalau ada org ketuk ke apa ke..jangan tersu buka...kalau ada bunyi pelik2 pun jgn buka pintu...ada apa2 call akak tersu yer..."

aku mengangguk lagi sekali seperti anak kecil....

lantas dua wanita tadi pergi dan melangkah pergi.......

di kala satu maghrib...................................................

the end......


hikhihikhik:P

No comments: