Pages

Monday, February 21, 2011

100 hari sudah...

20/2/2011..

tepat seratus hari....yup...seratus hari sudah.....pejam celik...pejam celik....bangun tido...bangun tido.... yup!!!ia sudah seratus hari!!!! bagaikan tidak percaya...bagaikan terbangun dari mimpi yang amat panjang....dan ia sudah pun seratus hari..................100 HARI!!!!

tanggal semalam, genaplah 100hari aku bergelar seorang isteri buat suami yg sangat aku sayangi......masa berlalu terlalu pantas tanpa aku dan hubby sedari.... tau2 sudahpun seratus hari.... banyak terasa yang kami lalui sepanjang saat ini....tapi sedikit rasanya masa yg bersama kami....hingga kami tak terasa masa terus berlalu.... istilah "honeymoon" seperti masih terasa memeluk erat kami berdua....(^^p)

tiada "candle light" dinner...mahupun jambakan bunga..... cukuplah dengan sekotak coklat idaman hati, ciuman dan pelukan hangat dari suami membuat hati ku berbunga2 riang(^^p)

masih segar di ingatan ku saat pertama dia melamarkan ku di sinari cahaya bulan di pantai batu buruk yang lalu.... dengan sekotak cincin dan sejambak cinta, dia melamarku untuk menjadi miliknya.... bukan kekasih hati..bukan teman wanita istmewa namun untuk menjadi suri dalam hidupnya....isteri untuknya..... saat dan waktu itu..aku terkejut...sedikit marah... dan terkedu.... lamarannya aku tolak mentah2 tanpa berfikir panjang..... tanpa memberi peluang untuknya memujuk........ teru2san aku tekankan padanya..."kita hanya teman!!" namun...dia terus trsenyum dan tanpa jemu mengatakan dia yakin aku milik nya.... hati ku menggerus marah...geram..... tapi jauh di sudut hati ku... aku kagum dengan kesabarannya....kematangannya...... kesungguhannya.....

"sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya......"

dan...di sini lah aku.... bersama lelaki itu...yang telah dengan sabar....matang dan tekad menanti dan menunggu diriku..... yang begitu yakin dan percaya pada kata hatinya..... dan dengan izin Allah....akhirnya....hati yg keras ini berubah dan menerima lamarannya dengan hati yang terbuka................

aku bersyukur pada Yang Esa kerana menemukan kami...menyatukan kami dengan penuh rahmat dan kasih dari Nya..... tak terjangkau difikiran ku yang aku akan memiliki kebahagiaan sebanyak ini..... kasih dan sayang sedalam ini............... betapa aku berfikir saban hari "layakkah aku untuk semua kebahagiaan ini???" ...

"hubby...terima kasih untuk segalanya.....untuk cinta mu...kasih mu...sayang mu....rindu mu.... kesabaranmu...kematangan mu.....kebijaksanaan mu...gurauan mu.....gelak tawa yang kau berikan saban hari..... senyum manis yang kau ukirkan saban waktu..... kemesraan yang kau curahkan setiap saat...... keindahan yang kau lukis setiap detik..... terima kasih hubby kerana menerima diri ini seadanya..... seadanya diri ku................. tanpa mengeluh....tanpa mengungkit.... tanpa alasan....... terima kasih untuk segalanya....moga seratus hari yang terindah ini berkekalan selagi kita bersama....selagi hayat dikandung badan....... tak mampu diri ini bayangkan hidup tanpa mu di sisi ku walau untuk sesaat cuma......................"






No comments: