Pages

Tuesday, May 11, 2010

sebanyak mana kamu sayangkan saya???


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"aku sayangkan kamu sebanyak bintang yang bertaburan dilangit tuhan...."
sebanyak bintang?jadi kamu sayang saya hanya pada waktu malam?


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"aku sayangkan kamu sehangat sinar mentari yang memancar di pagi hari"
sehangat itu?jadi bila malam menjelma sayang kamu hilang?


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"aku sayangkan kamu sebanyak pasir di pantai"
sebanyak itu?tapi kalau hanyut di bawa ombak,sayang kamu juga akan pergi?


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"aku sayangkan kamu sebanyak unggas dimuka bumi ini.."
sebanyak itu?tapi, kalau hari demi hari unggas itu mati..sayang kamu juga berkurang?


sebanyak mana kamu sayang saya?
"aku sayang kamu seperti sesetianya pungguk rindukan bulan...."
sesetia itu?tapi si pungguk hanya terus menunggu..kamu juga begitu??


sebanyak mana kamu sayang saya?
"sebanyak mana yang kamu mahu...."
sebanyak itu?jadi bila saya tak mahudi sayangi lagi , kamu akan berhenti menyanyang saya?


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"sebanyak yang mungkin...saya sanggup lakukan apa sahaja untuk kamu..."
sebanyak itu? jadi berkemungkinan juga kamu akan lakukan apa sahaja untuk tidak menyanyangi saya lagi?


sebanyak mana kamu sayangkan saya?
"aku sayang kamu sebanyak nasi yang pernah aku telan..."
sebanyak itu?tapi, bila kamu tak makan nasi..kamu sudah tidak sayang saya?
bila kamu sudah jemu sama nasi.. sayang kamu juga bertukar menjadi jemu?
kalau nasi mula basi..sayang kamu juga basi?
sebanyak itu kamu sayang saya?sebanyak nasi yang kamu telan?


sebanyak mana kamu sayang saya?
"aku sayang kamu selagi jantung ku berdegup....selagi nyawa masih dibadan....selagi nafas mampu dihembuskan...dan jika aku mati dulu..aku berharap ada org yang akan sayang kamu melebihi aku menyanyangi kamu...kerana aku terlalu sayangkan kamu dan sebanyak itu aku akan terus menyanyangi kamu..."
sebanyak itu kamu sayang saya???....................................................

~

~

~

~

~

hurm...
seringkali kita mendengar ungkapan2 manis seperti ini kan..dan mungkin juga seringkali kita ditanya dan bertanya persoalan2 seperti ini.... perasaan sayang...ada dalam diri setiap insan..banyak..sikit..semuanya bergantung pada individu itu sendiri... ikhlas atau tidak juga tepuklah dada, tanya hati....


owh...
jangan mudah melafaz sayang andai tidak pasti...jangan mudah malafaz sayang andai hanya untuk menyakiti.... mungkin pada kita sayang itu sesuatu yang terlalu simple dan ringkas untuk diluahkan...tapi mungkin untuk sesetengah org,sayang itu terlalu besar maknanya untuk diterima dan diberi... dan jangan terlalu mudah memberi sayang andai diri belum bersedia untuk menerima segala risiko yang ada...


dan....
kadanag2..kita keliru...mcmna untuk menunjukkan rasa sayang kita pada seseorang....mcmna nak membuktikan rasa sayang kita pada seseorang....adakah sekadar luahan kata pemanis bicara?atau perlu dilimpahi dengan emas permata? apakah buktinya sayang kita?? walau apa cara sekalipun...pastikanlah ia ikhlas.... pasti akan dirasai si penerima... tapi kalau sayangnya hanya di bibir semata...nilainya tak seberapa cuma....letak tepi jalan pun belum tentu lalat nak hinggap.... marah tu sayang ke?ada sesetenga org yang menganggap marah tu tanda sayang....tapi sejauh mana kah kebenarannya???atau benci itu maka tiada sayangnya??benarkah begitu??


huuuu....
sayang pada tuhan, membawa ke syurga..sayang ini sering kita lupa kepentingannya....sayang pada ibu, menjamin bahagia...sayang ini sering kita abaikan.....sayang pada bapa memberi seribu satu makna...sayang ini sering kita terlepas pandang....sayang pada kawan berpada2...sayang ini betul2 kena berjaga....sayang pada kekasih ada hadnya... sayang inilh yang selalu berlebih dan terlepas batasnya.... kalau ingin dsayangi, belajarlah untuk menyanyangi.... kalau ingin di hormati, belajarlah menghormati..kalau ingin dikasihi, belajarlah mengasihi... apa yang kita beri...akan dikembali... selagi berpegang pada sesuatu yang nyata..dan bukan sekadar omongan kosong pembuah bicara.....


ok..cukuplah setakat ini..sebelum melalut yang ntah apa2 lagi...

hiks..


salam sayang selalu,
cahaya(^^,)







insan2 penting dalam hidup ku...tak lupa juga alongku..mili...dz...n teman2 yang sangat dekat di hati....dan tolng....jangan dikhianati rasa sayang ini........tolong sangat2,,,,janganlah dikhianati rasa sayang ini......

4 comments:

sahromnasrudin said...

sayang bukan untuk diungkap tetapi untuk diterjemahkan dengan perbuatan sanggup menerima seadanya serta menjaga pasangan di kala susah atau senang...

Pena Agenoz BERBISIK... said...

Salam Ukhwah & Salam 1 Malaysia

Maaf PAB Berbisik..

Sayang itu ialag :

Suka @ duka
Apa2 pun terhadi
Yang pasti
Akan sentiasa menemani disisi
Nikmati kebahagiaan yang tiada
Galang gantinya...

Itulah ungkapan sebenar sayang

Fikir-Fikirkanlah

Wassalam
Sayonara...

Unknown said...

syg abg juga x?

cahaya said...

sahrom:betul tu bro..sayang tu perlu ditunjukkan...bukan sekadar kata2...huhuhuhu..kalau tak, mcmna nak rasa kan?

PAB:salam,
ya..terima kasih untuk cebisan yang di beri...
sebb tulah kita tak boleh sesuka hati melafaz sayang...sebb ia bukan remeh untuk dirasai atau di kongsi...kan?
apapun..terima kasih..

toyo: sudah pasti SAYANG..always...insyaAllah...