Pages

Monday, November 2, 2009

hidup bergantung ubAT?


mcmna rasanya hidup bergantung ubat?..pasti tersiksa kan....mcm mesin permainan plak...masuk coin baru hidup.... hurm...mengerikan....tanpa ubat..tak boleh hidup...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
dari dulu...dari first time dapat senggugut lu...rasanya mmg tak penah telan ubat...paling hebat pun sekadar sapu minyak panas kat part2 yang perlu di sapu...ubat?tak kenal pun pain killer tu mender alah apa...tak tahu pun leh telan jer paracetamol tu...n tak tahu pun panadol menstrom camner rupa....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tapi...tu dulu lah...biler dah start kejer...dah makin2 tua nih....ubt mcm jadi peneman setia tiap kali sakt...walaupun jarang2 sekali makan...ubt sentiasa ada di tangan...di sebelah bantal....
di tepi katil....mana tahu akan sampai satu tahap...badan nih mmg dah tak mampu nak tahan sakitnya senggugut nih...minyak panas tak mampu lagi menenangkan sakitnya...sapulah lima nam sepuluh kali pun...kalau dah sampai tahap kritikalnya...mmg sakit yang tak terkata dan tak mampu nak cerita..........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
org slalu tanya...apa rasanya senggugut nih..... mcmna nak citer pun tak tahu...apa rasanya senggugut nih... memulas....pedih...mcm nak tercabut tali perut...sumer ada...sakit yang Allah bagi yang tak mampu nak diceritakan oleh sesiapa pun...hanya yang mengalaminya saja yang tahu siksa menanggung sakitnya.... tapi..aku masih bernasib baik..aku tak penah lagi senggugut sampai pengsan tak sedar diri... Kot...???tak tahulah kalau sebenarnya aku pengsan sendiri tapi tak sedar...hikhikhikhik......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tapi...sakit ini benar2 sakit....sakit betul..bukan main2... time nilah..amat memerlukan seseorg untuk mengadu...sangat memerlukan seseorg untuk menemani... tak dapat buat apa2..takpe..yang penting ada untuk menemani dan mendengar keluh sakitnya menahan.... paling menyedihkan bile insan yang diharap berada di sisi...cukup berkira walau seminit dalam hidupnya untuk bertanya khabar atau menenangkan diri yang menahan sakit sendiri.... sedih pilu rasa hati...bagai disiat2 hati ini hidup2...sakitnya hati ini melebihi sakit yg di tanggung..membuatkan sakit makin sakit dan bertambah sakit.... andai die lebih memahami.... huh...mimpi apa? .....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sakit ini pemberian tuhan..bukan untuk mengeluh mahupun mengungkit..redha dan menerima walau perit... namun pasti ada hikmah disebalik sakit ini... kat org...sakit yang diberi tuhan tanda tuhan sayangkan kita...salah satu cara tuhan ampun kan dosa2 kecil kita... mungkin banyak sgt dosa2 kecil yang aku lakukan tanpa sedar...

"ampunilah aku tuhanku...kerana aku hamba Mu yang serba lemah dan serba kekurangan...dalam sedar dan tidak aku telah melakukan dosa..moga diampunkan segala dosa ku...amin ya rabbal alamin..."


9 comments:

apei said...

sabarlah.. tuhan tu kan adil.

sahromnasrudin said...

"sesungguhnya di samping kesusahan ada kesenangan, di samping kesenangan ada kesusahan..dan kepada tuhanlah kamu berserah" petikan dari Surah Al- Insyirah..

cahaya said...

apei n sahromnasrudin: terima kasih banyak2 untuk keprihatinan kalian..huhuhuhu...ni yang nak nangis nih..huaaaaarrrhhh!!!

nizamanuar said...

Sabar, Berusaha dan Berdoa...Semoga diberkati

nizamanuar said...

Pengambilan Permata Suri, produk dari CNI akan membuat pembekuan darah dalam kolong rahim akan terurai, pengaliran darah akan menjadi lancar. Amat sesuai untuk wanita yang mengalami segugut.

nizamanuar said...

Awak ni ada pergi merujuk kepada pakar sakit puan. Insya Allah dgn teknologi yg ada pada hari ini, ianya boleh dirawat atau pun mampu mengurang
kesengsaraan yg ditanggung.

Anonymous said...

kuatkan semangat ye..ada hikmah atas aper yang semua berlaku..

Anonymous said...

lagu ku untukmu:)

Terdampar Di Pelabuhan Cinta

Semenjak dulu sehingga kini
Ku masih terdampar merindumu
Mengapa tiada khabar berita
Sejak kau pergi dariku sayang

( 1 )
Mengapa kau pergi di saat aku
Masih lagi sayang kepada dirimu
Terdamparlah aku di pelabuhan cinta
Berenang mencari kasihmu
Oh Tuhan temukanlah diriku dan dirinya
Sesungguhnya kurindu kepadanya

Sampai kini aku masih
Mencintai dirimu
Tidak pernah sedikit pun luntur
Kasih dan rinduku terhadap mu

Cahaya cinta yang membakar tiada padam
Kesetiaanku masih lagi seperti dahulu
Maafkan aku jika ada sebarang kesilapan
Usah biarkan aku tertunggu
Oh Tuhan temukanlah diriku dan dirinya
Sesungguhnya kurindu kepadanya

Anonymous said...

ahaha...poyo jek pic...