Pages

Wednesday, August 24, 2011

takpelah....


tadi pi bilik dr.ikhwan ngan fara..dalam kepala nih cuma pk nak cakap sal kek lapis sarawak jer...nak mintak wife dr. watkan...ye lah kek lapis dari sarawakkan dah dibekukan sebb kes planta ada lemak babi tue kan... hari tu dr.ihkwan plak offer..apalagi...semangat r aku ngan fara nih nak mintak wife dr. watkan....murah sket..berbanding beli ngan org lain kan..hikhikhik:P
so tadi mmg selumber jer gi bilik dr. ngan rancangan nak tanya khabar kek tu...bile leh amik n so on and so forth.... eh..eh...eh..tetibe jer dr. cakap mender lain plak...hahaha....menyeleweng
sunggoh... :P
pembuka bicara dr. biasalah... slang kelantan sarawak dr. tu yang buat aku asa tak tahan ...hikhikhik..mmg lawak:P dr. cakap pasal hatcheri sementara, wether aku tahu ke tak pasal pemindahan tue... n status hatcheri tu... biasalah kan..aku ni lurus orgnya..dah mmg aku tak tahu..aku jawablah aku tak tahu... cuma hari ni ada gotong royong bersihkan saki baki barang2 stor..tu pun sebb haniff anta emel.... so, tahulah aku yg hatch tu mmg dah kosong.... dr. plak meluahkan sedikit rasa terkilan die pada aku dan fara....dr. cakap die terkilan juga lah sebb tidak dimaklumkan tentang pemindahan tu dan juga tentang pembahagian kabin di hatch sementara tue... aku yg mmg tak tahu..aku cakaplah..."saya mmg tak tahu apa2 dr.... takde sape2 yg maklumkan saya... saya follow jer..." sambil2 wat muka seposen:P kata dr. sepatutnya menda2 mcm nih kena dapat kebenaran pengurus hatcheri dulu...walaupun dorg incharge tentang pemindahan, tapi apa2 hal pun keputusannya sepatutnya datang dari pengurus hatcheri..bukanlah keputusan peribadi mcm nih... bila dr. tanya aku tentang status hatcheri sementara...aku pun tak tahu nak jawab apa...sebb keje yg di redundent pada aku langsung takde penerangan dari sesiapa...main wat2 paham jer walaupun aku sebenarnya tak tahu... kang tanya banyak2 kang org marah plak...ke mcmna??? dr. terus meluahkan rasa terkilan die... aku just angguk2 jer...'takpelah dr. dah setel pun sekarang nih... yang penting semuanya berjalan lancar.... nanti saya tanyalah dorg mcmna.....' ceh,,wat2 ayat redha.... dr. cakap die tak kisah...cuma die taknaklah nanti jadi isu..sebb pengurus hatch tak dimaklumkan apa2... mahupun die sebagai lect yang incharge bahagian hatch.... apapun yang penting...sekrang nih semuanya dah berakhir dengan baik....alhamdulillah....
dalam hati walaupun ada rasa terkilan ....tapi takpelah...ikutlah...yang penting dah setel kan...mungkin semua org pun nak cepat2 setel mender nih... aku pun malas lah nak bising2 ke...nak jadi giler kuasa ke... org nak buat pun dah kira cukup baikkan...betul tak??? huhuhuhu....

takpela...yg penting hal hatcheri dah ok..n urusan kek sarawak dah setel n booked...itu yg paling penting...wahahaha....
oklah...cukup2lah mengarut kat sini.....
assalamualaikum wbt....


‎"senyuman kita mungkin bukan senyuman yang terindah pernah diukir...namun senyuman yang manahan payah dan pahit getir kehidupan, yang menyembunyikan seribu kesedihan dan kelukaan, yang menceriakan dan mengembirakan insan di sekeliling kita dan senyuman yang lahir dari sekeping hati yg mencuba yang terbaik untuk tersenyum...itulah senyuman paling indah" -nurulcahaya-


No comments: