Pages

Tuesday, August 16, 2011

owhh..pleaselah...


assalamualaikum...
dolu2...saya mmg terkenal dengan sifat malas masuk dapur...bukan stakat malas masuk dapur...saya juga sangat anti ngan masak memasak nih..kirenye mmg rela berlaparlah dari kene masak sendiri nih...."owwwwhhh,pleaselah...."(sebutdengan nada perempuan kerek ok:P)

dolu2....kalau masuk dapur lama2 saya mulalah sakit kepala...rasa nak pitam lah....nak demam lah ...mcm2 lagi.....elergik jer ngan bau2 dapur nih....bau bawang merah, bau bawang putih....haishhh....asal kupas jer mulalah berair mata....."owwwwhhh,pleaselah...."
dolu2...saya masak untuk yg tersayang jer...tu pun cuma berapa kali jer...punyalah semangat nak bagi die makan....pastu tak penah2 masak dah.. almaklumlah.. lauk tu jer pun yg saya pandai buat... punyalah bangga giler bila die dok puji2 dok terkenang2 :P wahahaha...."owwwwhhh,pleaselah...."....
dolu2.... peti saya tak penah ada daging ke..ikan ke..ayam ke..udang ke..sotong ke... potong ayam pun saya tak pandai...hiris daging pun saya tak penah...siang ikanlah yg paling saya menyampah skali.....peti ais dulu kosong tak berisi..kalau ada pun jejari kentang:P nugget,eskem n ntah apa2lah yang kadang beli tapi tak makan... seperti kata kakzan...saya nih suka simpan fosil dalam peti.... "owwwwhhh,pleaselah...." hahahaha:D
tapi tu dolu2 lah.....
skarang dah berubah siket....
dah beranjak ke keadaan yang lebih baik sikit.......
sikitlah.....tak banyak.....
TAPI!!!!
ok per???? daripada duduk di takuk yang sama???
kan?kan?kan????
kalo dolu2 sanggup berlapar dari masak....skarang nih rajin sket masak bila lapao..... men campak2 jer...eh..tetiba jadi mihun goreng.... men campak2 jer....eh...tetiber jadi mee goreng....men campak2 jer..eh....tetiber jadi daging black paper kegemaran en.suami....
haaaa....tu baru campak2.....hahahahaha:D "owwwwhhh,pleaselah...."
kalo dolu2 elergik r ngan masak2 nih.... skarang nih sampai dah bosan memasak....asyik masak jer...masak..masak...masak...apatah lagi time jadi suri rumah sepenuh masa dolu2.... MAAAASAAAAAKKK memanjang..sehari sampai 3,4 kali masak...minum paginya, makan tengaharinya, minum petangnya, belum supper ngan dinner lagi tue....sampai "cemuih cheq dok memasak ja..." stakat kopek bawang nih tutp mata pun buleh...hahahahah:D "owwwwhhh,pleaselah...."
kalo dolu2 masak untuk yg tersayang...sekarang nih lebih kurang gok..hahahaha....cuma advance lah sikit menunya..pelbagai2 menu saya try...sup ayam, kari ikan, asampedas:P, sambal itu ini, gorengan itu ini...ececececeh.... yang paling terbaru ayam masak halia dan ayam goreng kunyit...rupa2nya kacang giler nak mask mender tuh..hehehehe:P sampai naik bulat dan ketat perut en.suami dengan masakan saya.....eh..ye ke???hahahahah:D "owwwwhhh,pleaselah...."
kalo dolu2....peti ais takde pape.....takde isi2 yang berfaedah....takde isi2 yang berguna....skarang pun lebih kurang gok...wahahaaha:P bukan apa...cuma taknak membazir...kang beli2...tak masak..rosak...dah kene buang.....taknaklah simpan fosil banyak2...kang tak muat plak peti nih...simpan fosil sket2 cukuplah...hikhikhikhik:P ke mcmna???betul tak...kuikuikui:b "owwwwhhh,pleaselah...."
gitulah citer nyer dolu2 dan skarang.....nak beranjak ke paradigma baru pun kene setapak setapak...merangkak2 dolu, kemudian berjalan...dah lancar nanti karang kita berlari lah..nak pecut ke, nak lompat pagar ke...nak 4x4 ke.....semuanya terpulangkan.....
so...the end of the story..agak2 releven tak mender yang saya tulis ari nih..... hahahaha....ntah pape jer kan...just rasa nak write smthing....logik ke tak....doesnt matter....best ke tak citer saya....doesnt care..... sekadar ingin merungkai apa yang kusut dalam kepala saya dari semalam dengan berkarya.... karya kah ini????for me????its my master piece!!! hahahahah... "owwwwhhh,pleaselah...."
akhir kata dari saya...selamat berpuasa....selamat berbuka....selamat berterawikh... semoga kit asemua mendapat rahmat darinya.......
p/s: ingin mencuri kata2 dari abg angel(^^p)....smhow,smwhere...its means a lot to me....(so, dear abg,,,nurul pinjam yer kata2 abg nih:)

~Dalam hidup setiap perempuan, ada seorang lelaki yang pastinya yang dia tidak dapat lupakan. Dalam hidup seorang lelaki, ada seorang perempuan yang pastinya dia tidak pernah dapat memiliki~~
moral of the sory: kita merancang..merencana...memprogram....but at the end???semuanya adalah ketentuan Allah swt yang Maha Esa....

2 comments:

tOyO said...

yang penting ada keinginan nk masak..x pandai boleh belajar masak..hehe

curi je..abg pun amek dari org lain pun..its also means a lot to me..hehe..aptb..^^,

cahaya said...

hehehe...
iyolah...iyolah..itu jer lah ayat abg dari dulu erk..

eh..eh..agak2 sapelah yang abg tak dapat miliki tu erk..kuikuikui:Pcam nak korek jer rahsia abg:)

abg bila leh berbuka sesama nih?dtglah jerantut..nurul ada kat sana stat esok nih:)abg belanja tau..(^^,)