Pages

Wednesday, December 9, 2009

gurauan terlampau???


salam wbt..


lamanya tak menulis kat sini..terasa banyak cerita yg ingin dikongsikan bersama..tapi masa tak mengizinkan..dan buah fikiran juga tak membuahkan kata2 yang bernas untuk aku teruskan coretanku... hari ini dalam kesempatan yang ada..ingin sekali aku luahkan sedikit ceritera buat kepuasan diri sendir dan tatapan untuk yang ingin membaca...


baru2 ini banyak perkara dan kejadian yang telah berlaku dalam hidup aku secara dirancang ataupun tak dirancang... secara sengaja ataupun tak disengajakan... mungkin kah?atau ia hanya sekadar kebetulan... hurm... aku pun tak pasti... yang pastinya semuanya terjadi dan telah pun terjadi....


tajuk post aku hari nih, "gurauan terlampau"... bukan "AKSI TERLAMPAU" ok..hehehehe.... gurauan yang kadang2 untuk menghiburkan diri tetiber menjadi gurauan terlampau samada yang memalukan ataupun melukakan hati seseorg...hurm..sound sirus..is it?


actually aku tahu die bergurau..or mungkin aku ragu2 dengan gurauan die...tak tahu die sirius ke tak sebenarnya... mmg agak mengelirukan sb die nih bukanlah jenis yang cakap lepas aku rasa.. tapi disebbkan satu "post terlampau" yang mungkin akan aku ceritakan kemudiannya..menyebbkan gurauan terlampau ini terjadi... hurm..nak mula mcmna pun aku tak tahu.. berkemungkinan besar aku takkan menganggap gurauan itu sesuatu yg sirius kalau die tak msg aku malam tu mengingatkan tentang gurauan satu janji yang termetrai di pejabat pagi itu... (pergh..ayat..ntah pape jer...) orgnya yg bersahaja membuatkan aku berpegang teguh pada kata2nya... dan sebenarnya jantungku bagai nak tercabut gak bile die mengingatkan aku tentang janji pagi itu... setelah berbals msg dengan die..aku menganggap die sirius walaupun aku tak tahu mana asal pangkalnya cerita itu.. lantas aku call mak n ceritakan semuanya...mak dah kalut2...mcm2 mak tanya aku... aku plak blur2 nak cerita sb aku pun tak tahu nak mulakan dari mana.. bile mak tanya.. "die dtg nak watpe ngah?" aku jawab "tak tahulah mak..angah pun tak tahu..." mak tnya lagi..." habis kalau dah tak tahu kenapa nak dtg?apa yang angah tahu..??" lagi sekali aku memberi jawapan sama "angah tak tahu mak..dah die kata nak datang..kalau die dtg layan jelah..kalau die main2..takperlah... tapi angah tak tahu die sirius ke die main2..." mak dah pening2..mcm nak marah pun ada... mak kata.."angah jangan nak main2 boleh tak???kalau dtg dengan kuarga tu nak wat pe?mak taknaklah..dahlah mak tak kenal..." aku terdiam.. "tak tahulah mak..angah pun tak tahu nih..mak janganlah tanya mcm2 ....angah tak rasa pun die akan dtg..die nak main2 jer kot..tapi manalah tahu kan..die wat sesuatu yang diluar jangkaan..." mak merengus..mcm nak marah lg... "angah suke ke budak tu?" biler dengar mak cakap gitu..aku tergelak.."ntahlah mak..die baik budaknya..hahaha".... mak makin geram... rasa dipermainkan.. "dahlah..malas mak nak layan...nak tu wat cara beradap sket...jangan nak men terjah jer.." aku terkedu... huh..begitu lah lebih kurang perbualan aku dan mak..yang last2 membuatkn aku ketensenan...


malam tu aku tak mampu nak lelapkan mata..bukannya takut atau berdebar ke apa..tapi aku takut aku terlbih tidur esoknya untuk pulang ke kelantan..dahlah banyak kejer2 hatcheri tak setel lagi... mmg penat jer asa mata nih biler tak lena mcm tu... huhuhu...


selepas seharian menunggu..yang dinanti tak juga tiba...ternyata...ia hanya gurauan semata2... hurm..rasa yang tak dapat nak diertikan... walaupun aku tahu ia hanya gurauan aku pun tak tahu kenapa tetiber aku takut ia benar dan mengambil langkah2 menelepon mak untuk dimarahi...huhuhuhu...

so.hanya kerana gurauan tu aku tak len atidur n dimarahi mak...huhuhuhu..rasa geram jer tgk die...marah?owh...tidak,tidak..tak sama sekali..rasanya takleh marah pun kalau tgk muka die yang serba innocent tuh...cume beremosi jer...sb kene marah ngan mak..hukhukhukhuk..

apapun, note "im sorry" dari die atas meja aku dua hari lepas..diterima....(^^,) aku bukan nk gado pun ngan die..tgk muka die nak marah pun tak jadi marah..heee.... tulah.wat lagi gurauan mcm tuh... ha kan dah makan diri..

so..setakat tu jer citer aku..kot...heee

3 comments:

sahromnasrudin said...

cahaya gi mane?..lame tak hapdet blog..risau sy..ingat awk masuk hospital ke?sakit ke?uma banjir ke?hrp2, awk sihat hendaknya..
ttg gurauan diatas mmg amat2 melampau..perkara anta rombongan nie bukan perkara main2..ia mmg amat sukar utk dimaafkan..mempermainkan perasaan org adalah suatu yg tidak dpt diterima..hrp awk belajar dr kesilapan ye..awk selalu la hapdet blog?leh sy bacer erk hehehe...

cahaya said...

salam..hee...tak gi mana2..ada jer nih..tap mmg tak sempatlah nak update blog...everytime nak tulis ada jer yang mendatang.last2 tulis separuh tak publis2 pun...hee..ujan yang lepas, umah mmg hampir2 bnjir..so kelam kabut lah sikit... ujung2 tahun ni aham2 lah..banyak mendernak kene setel kan...repot sana sini..budget itu ini...tu yang tak sempat...

soal guarauan terlampau tu...entahlah.cahaya dah biasa dah ngan guarauan git..cume yg kali nih taktaolah kenapa sampai jadi mcm nih.hehehe...salah cahaya gak kot..ekekeke..apapun...terima kasih sbb rajin follow blog cahaya..cahaya tak sempat nak singgah blog awak pun..

Anonymous said...

Berdebar juga ye..sampai x leh nak tdo..Lain kali jgn wat mcm tue ye..:)