Pages

Tuesday, September 15, 2015

10sen

assalamualikum wbt....

10sen...10sen....10sen.....!!!!!

aduilaaaa....
mcm2 sungguh...permintaan semakn mengarut plak rasanya..... 
sekadar memberi arahan..mmg takkan rasa 10sen yang menjalankan dan memikul arahan ni.... geram pun ada...sakit hati pun ada......!!!! 

ok fine...
nak suruh wat pengeluaran benih..ratus2 ribu!!!! nanti boleh dapat untung ribu2.....boleh cover mcm2....yer..mmg lah boleh...kalau dapat hasilkan benih ratus2 ribu yg mcm didongengkan tu...takde apa yang mustahil....tapi kalau stakat ada tangki fiber 5 ke 6 biji..itupun kena berebut ngan lecturer..ngan student lagi....please lah!!!jgn dok kuarkan statement bangang mcm tu!!!!wat sakit jiwa jer!!!!! ikan pun tak mau bertelur bila dah padat sangat dalam satu tangki... anak ikan yg ada pun jadi bantut sebb bersesak dalam tangki...belum masuk mortaliti hari2.... water quality yang drop sebb kepadatan tinggi......aduila....... idea mega!!!! mcm ada orh donate 2.6B ......tapi tak pandang kat yang menjalankan arahan tu...dok mikir sampai beruban nak cuba realisasikan arahan tu..... walau tahu semua tu hanyalah khayalan dan dongengan si luncai dan labu2nya...........

10sen...10sen....10sen.....

payah nak survive...bila tak dapat capai apa yang diarahkan dan ditetapkan...terus judge cakap tak pandai wat keje...tak jalankan arahan.... tak memberi pulangan kepada institut.... tup tup..."hokay..tak payah sambunglah kontrak awak....you are not profitable....." hamik kau!!!!  urut dada,,,sabarkan hati........

sebab kontrak kan...so kena worry....kena pikir...kalau tetap??? jadi tak jadi apa nak di fikirkan???dah tetap kan.... ingat boleh pecat ke kalau projek tak menjadi.... kalau semua projek setakat gah atas kertas??? huhahuha ckp besar dalam meeting......tapi habuk pun takde??? kalau tetap..mmg lah sedap duduk...... tak dengki....itu semua rezekiyang Allah dah tetapkan untuk setiap hamba NYa...cuma kadang2...terkedu dan terkilan ngan judgement rg atasan yang...hurmm......tak tau nak klasifikasikan mcmna.....

dok tenung paper ni dari tadi...nak isi nilai dalam petak kosong tu mikir habis jalan dah..... letak sikit nanti kata tak profit.... letak banyak...tak tercapai...bila tak tercapai the one who will be blame is ME!!!! ada ketua projek pun tak boleh pakai....sibuk ngan projek sendiri n student jer....berebut facilities ngan die..... dia nak penuhi skt die....skt aku??? serabut...serabut...... kadang2 baik takde dari ada.....bila ada menyusahkan jer....!!!!membantu tidak.......

sirius 10sen!!!!10sen!!!10sen!!!!
kan bagus kalau ada org nak derma 2.6B kat aku...saat tu juga aku resign!!!!

(^^_)



2 comments:

nazrul azmi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Mmm..semoga bjaya =)