Pages

Thursday, January 15, 2015

15012015

assalamualaikum wbt,

cantik tarikh hari ni kan...
selepas berkurun tak menjenguk blog ni... baru hari ni tergerak hati nak buka....tetiber jer rasa nak buka blog ni....
kesian blog ni...bersarang lelabah dah...(ayat klise)...heee.....
sejak2 kawen...mengandung..beranak...berumah tangga.... umpama tak punya masa untuk berblogging seperti dulu kala.....
yelah...dulu zaman2 bujang...zaman2 sendiri..masa sepenuhnya milik diri sendiri....takde nak kongsi ngan sape2...nak tido masa bila..nak makan masa bile..nak mandi masa bile...semuanya ikut suka hati den lah kan.....
tapi bila dah bergelar isteri dan mama ni.....
my time is not my time anymore....
celik mata.....mengadap Allah dulu...sujud tanda syukur dulu...(walaupun kadag2 menjadi hamba yang lewat bersujud...huhuhu..ampuni ku Ya Allah....)
tak boleh sambung tido balik...mmg tak boleh..jarang2 sgtlah dapat sambung tido..balut diri dalam selimut lagi...mmg jaaaaaaaarang sgt lah dapat...
anak2 dah bangun....merayap..merengek...menangis......
celik2 kan juga mata ni...
n mmg dah jadi ajaran buat anak2 ku sekalian....bangun tido terus mandi..jangan nak tangguh2....
(nak tangguh tak boleh sebb asal bangun tido jer time tulah die berak..or pampers penuh mcm nak pecah daaaa...)
kalau hari kerja lagilah..kelam kabut jadinya.... nak bersiap pergi kerja lagi..mmg kadg2 tu terkejar2.... bertambah terkejar2 kalau hero buat perangai....mmg asa nak jadi naga pagi2 tu...... 
kadang2 time en.suami membantu mandikan hero tu...terasa sgt ringan dan senang pagi itu.... (^^,) terima kasih duhai suamiku sayang...(^^,)
sekarang ni dua org baby nak kena siapkan...so...bertambah2 kalut lah mama ni...
dah la mama ni jenis yang kalut belut doh..hahahaha:D 
kadang2 tu rindu gak zaman2 bujang lu...bangun subuh, pastu tido balik....
pastu siap2 n boleh berlengah2 lagi...wat kopi lu secawan..wat roti bakar bagai...baru gi kerja...
almaklumlah...rumah sewa blakang opis jer...kalau bawa kete..baru nak masuk gear 3 dah sampai...hahahaha.......
skarang ni dah jauh sket lah...mmg memecut juga lah bawa kete....agak bengkek bila banyak lembu jalan2 waktu pagi...or makcik2 pakcik2 parking ikut suka hati untuk beli breakfast kat warung2 tepi jalan.....
sgt2 annoying dan merbahaya untuk mama yang bawa kete laju mcm aku ni.....huhuhu

masuk tahun baru ni.... terlalu banyak harapan yang menggunung bersarang dalam hati...mengharap dan mengharap.....
apapun...aku merancang.....Allah juga yang menentukan segalanya kan.....
banyak perkara yang dah terjadi...dan berlalu...aku harap ia berlalu.....dan terus berlalu....
ada yang tak mampu aku hadam untuk ku telan...bak kata org lama..."di telan mati mak..diluah mati bapak..." so..terlekatlah kat kerongkongan ni..... buat sesak nafas....sesak jiwa.....
belajar untuk terima.....belajar untuk lupa....belajar untuk memaafkan......
aku juga banyak kurang dan banyak salah silapnya..... kan????

okeh...hidung sumbat hari ni...(tak releven dgn cerita...tapi nak gak catit dalam ni..kot2 dah tua2 gayut nanti baca boleh wat aku tergelak sensorang kan....hehehehe...almaklumlah tulis dalam ni mcm setahun sekali jer kan....kuikuikuikui...... mmg berat rasa kepala...lepas siapkan proposal nak wat bengkel genetik tadi.... bersandar kat kusi terus teringat kat blog ni....tetiber je kan.... password blog pun berapa kali percubaan baru lepas...ngeeeee....

2015..... cepatnya masa berlalu.... terlalu cepat..... 
3series dah aku.... eh...ye ke?? hahahaha...ye lah...kena sedar diri...
ajal tu kalau nak datang menjemput tak kita 2 series ke, 3series ke......
moga aku mati dalam redha Mu ya Allah..... 
adakah insan yang akan merindu ku andai aku sudah tiada lagi nanti..........?
moga doa anak2ku  menjadi peneman di sana..... ameen......

2015 juga mencatat tempoh kontrak yang sgt2 lama untuk aku bekerja di sini... (tak pasti sambung kontrak ke tak pertengahan tahun ni..... kontrak yang untuk ke 9...)
tahun 2015 terlalu banyak tugasan yang jatuh ke bahu aku...moga aku tak lari dari landasan yang disediakan...dan moga aku dapat ikut jejak yang sepatutnya....
moga tahun ini ada hasil yang boleh aku bangga kan dengan segala mcm rancangan dan strategi yang dah dirangka dari tahun lepas...
semoga..Allah mempermudahkan segala urusan ku...ameen....

1 comment:

Anonymous said...

InsyaAllah..amiin.mudah2an urusan dipermudahkan..

-sara-