Pages

Tuesday, November 29, 2011

bertukar angin....

assalamualaikum wbt.......




di sebabkan saya tersangatlah bosan dengan suasana hari ini, saya dah decide nak berkarya jer hari ini... huahuahuahu(^^D) walaupun sebenarnya idea saya agak kering kontang... nak tulis pasal majlis kawen adik saya..tapi tak tringat plak nak save gambar2 die yang di snap oleh en.hubby... so...kita go on dulu ngan cerita lain...boleh??

k lah...

nak dimulakan ceritanya... 24hb baru2 ini satu mesyuarat carta organisasi institut telah diadakan..kebetulan pulak aku sudah pun mula bercuti pada hari kejadian untuk majlis perkahwinan adik aku... so, tak dapatlah aku menghadirkan diri aku tika dan saat itu...

petang itu mendapat perkhabaran dari sahabat seopis ku...si semut hitam... mula2 msg die tanya sal tepak sireh..kot2 die ada, nak pinjam lah kan... habis tanya sal tepak sireh en.semut hitam mengkhabarkan berita yang membuat aku blur sekejap hingga mampu menyapu bersih kek choclate chip walnut tanpa terkulat2 dengan rasa susu yang menyelusuri tekak ku....

katanya, carta dah berubah... banyak berubah dari dulu...bidang tugas juga sudah berubah... dari satu bahagian ke satu bahagian di rombak... sampai ke bahagian aku, semut hitam cakap aku dah tak perlu lagi jaga hatcheri kelah....katanya tugas tu dah pun beralih ke seorg workmate ku... yang paling aku tak tahan adalah statement " mana tahu kalau lelaki jaga, lebih banyak pengeluaran telur kelah tu...." hiks.... masa tu rasa macam tak tertelan air liur aku... tapi...aku terima dengan hati yang terbuka.... mungkin aku tak cukup pro kot nak hasilkan benih kelah....(even dah berpuluh ribu yang dihasilkan kan,...) so, kini tugas aku beralih pada hatcheri air masin sahaja... takpela..atleast kurang sket stress aku nak pk sal kelah tu....hikhikhik (dalam hati cam kecik hati ngan pihak pengurusan...hahahaha)

so bila baca emel yang dihantar pen pendaftar hari ini tentang penguatkuasaan carta organisasi baru tu...aku mcm blur sekejap...mcm tertanya pada diri sendiri.."nak mula dari mana yer????" hahahahah:D kompleks hatcheri masih lagi dalam pembinaan, tadi pi usha2 baru nak tinggikan tapak hatcheri... hatcheri sementaar pulak nun jauh di sana.... nak pi usha pun tak tahu nak usha apa selain tangki2 yang berlambak kat situ...mangement di situ agak bercampur baur dek keraan sedang berkongsi tapak dengan ptj lain... walaupun ia hatcheri sementara kami..tapi kami plak seperti rakyat asing yang datang menumpang... nak tunjuk act kang,,,dorg jauh lebih senior dari aku...mmg tak gamak r....:P

apapun, tolong doakan segala tugas yang terpikul atas bahu kecil dan rapuh ku ini tidak mematahkan semangat yang masih ada... kontrak masih berbaki 6 bulan lagi,,,,moga semuanya berjalan lancar sebelum tamat kontrak tahun depan...

pejam celik pejam celik begitu pantas masa berlalu....
MASYAALLAH!!!


cahayahidupku/2011

No comments: