Pages

Wednesday, August 21, 2013

andainya....

assalamualaikum...

walau se-excited mcmna pun nak tulis kat dalam ni, salam jangan di lupa...
tetibe kan...terasa mcm nak berkongsi bebelan disini....(budjet cam ada org bacalah tu...k!!i tak kisah pun...)

tetibe kan...dalam kepala nih dok pusing and replay menda sama jer dari pagi tadi..tak tau la apasal....
dari pagi tadi dok main ngan andainya..andainya..andainya.....
ntah berapa kali andainya pun aku tak tahu lah...
banyak sangat mender yang aku andaikan.....huhuhuhu...

dan antara satunya is...

andainya...
aku dah tak mahu keje lagi..
agaknya mcmna yerk???mcmna lah keadaan aku kalau tak keje lagi...
dulu aku penah rasa dah tak keje 6 bulan pas kawen...kontrak sangkut...
time tu rasa mcm bengong2 pun ada jugalah..nak biasakan diri untuk menjadi full houesewife nyer kan...dengan dah mmg azali langsung tak suka masuk dapur n masak... seriously aku sumpah aku tak suka!!! langsung tak suka.... 
lama2...jadi makin lemau n hilang semangat.....BOSAN!!!!
mulalah bengong2 jer bila dah tak keje.... masa tu kalau dapat keje jadi casher kat mall pun tak pe dah..asal aku dapat keje...
hohohohohoho...
tapi...andainya sekarang.....???ya!!sekarang!!! kalau sekarang aku dah tak keje lagi....
agak2nya mcmna yer......
dulu tak de anak....tapi sekarang dah anak sorang....
yeppp...baru sorang...hikhikhik....
kalau tak keje...mungkin ke masa aku akan sepenuhnya tertumpu pada anak.....
kalau tak keje kiranya boleh lah tambah anak lagi kan???
ke mcmna??
hohohohoho.......

andainya...
aku dah tak keje lagi....
boleh ke aku survive kalau aku tak keje lagi...
almaklumlah...dah biasa dapat duit tiap2 bulan..pegang duit sendiri...
nak apa2....takdonyo nak mintak ngan en.asben....
feel proud to have my own income...my own money....n earn what i want without burden anyone.....
i pay my own car...my own favourite food, my make up n toiletries.... everything i want....
dresses....blouses......things that not important but i want it....hahahaha.....
all r on me.... no troubling anyone...
andainya dah tak keje?? mcmana plak tue????
saving??takdolah banyak sangat....nak bayo kete tu mmg tak lepas lah....
nak beli mcm2 yg dah biasa beli...camno plak???
takkan nak minta en.asben jer????

oooooooowwhhhh.....
bukan jenis den lah kot....

tak pasal2 sakit kepala....
andainya tak keje lagi...
i do can survive!!!yes ofcos i will!!!!!
but it will totally different!!!TOTALLY!!!!!!
i will lost everything i used to have.....i think......am i?????
ontahlah...

tetiber kan pikir mcm nih....
haish...sakit kepala plak mikir....

kenapalah aku tak jadi cikgu jer dulu...kan dah senang hidup kalau jadi cikgu.....
eh..eh...ke situ plak aku...
hahahaha..
takde kene ngena k!!!(^^p)


1 comment:

Anonymous said...

Jadi ler ckgu tusyen..home tusyen ke..