Pages

Sunday, April 15, 2012

~~aku mengerti~~

jarak yang memisahkan....
ruang yang menjauhkan.....
dimensi kita yang berbeza.....
aku mengerti segalanya kini.......

kediaman mu tanpa cerita...
kebisuan tanpa kata...
kesunyian tanpa tanya.......
tentang perihal kita....
aku mengerti segalanya kini.................

walau setia aku menunggu...
walau jujur aku menanti.....
walau nekad aku disini.....
aku mengerti segalanya kini..................

usah risau....
usah bimbang.....
aku akan membalas kembali apa yang pernah terjadi.....
itu...bukan aku....
mengertilah....
aku bahagia melihat kau bahagia.......

walau aku cuba melupakan segalanya..
walau aku cuba menghapus semuanya.....
ia hanya sia-sia.....
dan biarkan lah ia....
menjadi peneman setia.......
mengisi segala kekosongan yang ada.......
mungkin hari ini,esok atau selamanya......

walau aku menapak sendiri.....
walau aku berjalan kaki.....
walau aku perlu berlari ke sana dan ke mari......
aku lebih mengerti segalanya kini..............

dan..
semuanya....
menjadikan aku apa adanya hari ini.....................


No comments: