Pages

Monday, February 13, 2012

cerita panjang ku:)

assalamualaikum wbt....

alhamdulillah....
akhirnya saya dah dapat discharge dari hospital:D....
tinggal di hospital selama 2 hari satu malam adalah pengalaman pertama dalam hidup saya....
ini lah kali pertama dimasukkan ke hospital dan menjadi pesakit:P

cemas,kelakar,sedih dan sakit semuanya bercampur baur...

pagi selasa selepas log in di opis, saya terus ke klinik kesihatan batu rakit...niat di hati hanya nak minta ubat jer....tapi..inilah yang terjadi setelah menunggu hampir 4 jam.....

doktor: dah berapa lama awak muntah darah ni?
me      : dah 3 hari doktor.....
doktor: owhh...dah tiga hari...bagusnya baru sekrang awk jumpa saya....(sambil tersenyum penuh makna pada saya.....n saya tak salahkan doktor tue...hahahahah)
me     : bukan apa doktor....saya ingatkan tak serius....tapi bila malam tadi saya muntah tu darah terlalu banyak keluar...tu yang saya datang nih....
doktor: awak muntah dengan darah ke atau awak muntah darah jer???
me    : mula2 tu saya muntah semua isi perut saya.....pastu bila dah takde isi saya termuntah darah n tak berenti....
doktor: agak2 banyak mana awak muntah??
me     : adalah segelas dua doktor.....
doktor: hah???awak nih....tunggu sekejap yer...saya nak rujuk doktor pakar kat sebelah.....

........................
..................................
a few minutes later.........................................

doktor: hurm...awak nih kena masuk wad...doktor pakar suruh admit awak ke wad kat hsnz...k...awak dtg ngan sape hari nih??
me     : masuk wad doktor???(muka aku mmg blur giler...niat nak dapatkan ubat jer pun....bukan sampai nak kene admit hospital ke apa.....)rrr....saya dtg sendiri....
doktor : ada ahli kuarga yang boleh hantar awak ke hospital??
me:     : takde doktor..saya dok kat sini sorg2...husband saya di pahang..kuarga saya di kelantan..
doktor: ok..kalau mcm tue, kita hantar awak dengan ambulans jer...awak balik kemas brg sket n tunggu ambulan fetch awak kat umah ok??
me    :ambulan doktor???hurmmmm...yelah...terima kasih doktor.....

tepat jam 130 ambulan tiba di umah...seb baik dah semayang apa semua...cuma makan jer tak sempat...inilah kali pertama den naik ambulan....kalau takde nurse yang duk skali kat belakang tu, mmg dah kompem den amik gambo banyak2... hehehehe:P

setelah dua kali amik darah di hospital, dan menunggu selama 2 jam lebih, barulah saya di masukkan ke wad pembedahan wanita 2cd... katil yang terletak hampir hujung di tepi tingkap memeberi sedikit kelegaan buat diri saya:) 

sesampai di wad tu, saya dikerumuni doktor2 baru yang muda dan masih minat untuk bertanya tentang sakit dan simptom2 yang dialami oleh saya...di wad, darah saya diambil oleh seorang doktor muda,lelaki..dr.ahmad syamir:) bila doktor tu amik darah saya..boleh plak die cakap mcm nih.."alamak,terlebih plak saya amik darah awak nih...." sayapun kuar ayar laser sket ..."doktor2...dahlah saya muntah2 darah, doktor amik lagi darah saya...masuk doktor nih dah 4 kali org cucuk tangan saya ni amik darah...mcmna saya nak cukup darah mcm nih...:P" sambil wat muka selumber saya...hahahahah:P

sepanjang berada di hospital tu, makcik2 kat depan saya sibuk bertanya...
"takdok org maghi teman ke dik??"
"tak dok org maghi tgk ke dik??"
dan....yang paling best sekali adalah.........
"adik sek mane?? "hahahahahaha.....

sedih tu mmg lah sedih bila kena admit sorg2 mcm nih kan..dok usung beg galas tu sendiri ngan jarum bercucuk di tangn dan berselirat wayar masuk ubt:P tapi kenalah redha...bukan dia sengaja tidak mahu berada disamping ku... malahan setiap masa msg dan panggilan darinya bertanya khabar berita ku......huhuhuhuhu...(;-;)

tepat jam 1130 malam...en suami ku selamat tiba di sisi ku dari nun jauh di sanaaaaaaaaaaaa.... sedangkan baru malam semalam die bertolak pulang ke perlok sebelum saya muntah2 darah....malam ini die sudah berada disisi ku lagi.... terharu???? mestilah!!!! belum tentu ada org lain yang akan sanggup wat perkara sama seperti si dia.... huhuhuhu...terima kasih yer en.suami(*>*) so, dipendekkan cerita...en.suami telah menjaga saya sepanjang minggu hingga lah ke hari isnin...hah!!!lama tue....hikhikhikhik:P

sehari selepas discharge, saya muntah darah lagi...bila en.suami mengajak ku untuk ke hospital cepat2 saya menggeleng dan menolak....huh...taknaklah....rasa dua hari di sana dah terlalu lama untuk saya....so, malam tu tido awal untuk mengelakkan saya muntah lagi...esok, bangun2 en.suami dah watkan bubur nasi...hehehehe:P best..best..best....

pengalaman pertama ku di hospital....tak mungkin dilupakan...selama ini saya selalu tertanya2 mcmna rasanya di masukkan ke hospital...ini rupanya rasanya...tidur yang sentiasa terganggu..kerana malam2 kena cucuk masuk ubat...3,4 kali cek tekanan darah n suhu...pagi2 buta dikejutkan doktor....haishhh....mmg tak best lah...apatah lagi makanan org sakit yang tak best...hahahahaha...

apapun alhamdulillah....saya dah discharge:P hehehehe:P



semoga saya tak masuk hospital lagi pasnih:P

habis dah citer saya kali ini....
adios:P
assalamualaikum!!!


No comments: