Pages

Tuesday, October 12, 2010

P.E.L.U.P.A


bismillahirrahmanirrahim.....

asslamualaikum pembaca sekalian...


pagi ini apabila saya membuka pintu rumah..jantung saya bagai nak terjatuh sekejap...
panorama di hadapan mata bukanlah sesuatu yang indah untuk diingati..apatah lagi yang mampu buat saya tersenyum dipagi hari....

ini lah kali pertama sepanjang 4 tahun memakai viva saya telah terlupa....tak tahu mcmna boleh terlupa sesuatu yang mungkin org lain takkan pnah terlupa apatah lagi nak wat2 lupa...tapi saya telah terlupa...bukan buat2 lupa tapi mmg betul2 terlupa dan tak ingat langsung......malahan tidak menjangka ia akan terjadi pada saya......

alkisahnya....

selepas maghrib, saya telah mengangkut 4 botol air yang kosong untuk di tukarkan dengan yang baru...(stok bekalan air kat umah dah habis...) seperti biasa memandu ke kedai yang berdekatan...setelah mengangkat 4 botol air yang terlalu berat...belakang saya terasa sakit..memandu pulang dan mula mengangkut satu persatu botol yang berisi penuh dengan air....setelah selesai mengangkut air, saya lantas menutup pintu rumah dan menguncinya... duduk berehat bagi meregangkan otot....

tanpa memikirkan apa2 yang mungkin saya telupa...saya sambung plak mengemas rumah, menyapu dan mengemop lantai...selesai, saya basuh baju plak..pastu layan en. angel punya call...muntah..dan tertido kerana kepenatan...

bangun pagi dengan perut yg masih bergelora..bersiap2 nak gi kejer dalam keadaan yang sangt tak ikhlas... dan membuka pintu rumah seperti biasa...lantas!!!!!!!!!!!!!!!!!!

terkejut tahap cipan lah saya apabila melihat pintu belakang belah kanan tidak bertutup dan ternganga seluas2nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MASYAALLAH...........
tak tahu nak kata apa....jantung nih berdebar2,...terus meluru keluar...cek apa yang tak tahu nak di cek...radio masih melekat di stu...kusyen masih ada...takde kucing atau makhluk2 yang tak sepatutnya naik kereta.... lalu jantung saya berdegup tenang kembali....beberapa kali mengurut dada dan menepuk dahi sendiri.....
ALHAMDULILLAH.............
terduduk di depan pintu kembali..memikirkan..mcmnan benda mcm nih boleh terjadi paada saya..... apa sebenarnya yang saya pikirkan nih..sampai leh jadi mcmnih???? betrul2 kompius dan tak tahu nak pikir apa... pintu kereta saya boleh terlupa tutup????biar betul!!!

tapi..itulah yang terjadi pada saya.... sedih betul bila ingat2 balik... huhuhuhu..rasa nak tergelak pun ada...takut pun ada...hadohai.... mcm2....

(gambor kereta viva ku sebelum di hapdet menjadi taman bunga..hikhikhik..ada masa nanti i hapdet ceriter vivaku..)

3 comments:

sahromnasrudin said...

lor..kalau parking kat depan uma, insyaAllah selamat lagi..lainla klu duk uma aprtmenmt, konfem kne kebas punya hehehehe

cahaya said...

huhuhu..umah takde pagar bro..
lagi pun area tu kiranya bab2 mencuri nih bukan sesuatu yg asing..
alhamdulillah, tuhan masih sayangkan cahaya(~~.)

SUBC said...

Salam Sis,
Kenapa masih bersusah payah memikul beban angkat tong air mcm tu... kan mudah kalau ada water filter je di dalam rumah. Rasanya berbaloi kan dari kena angkat tong sampai sakit2 badan.

Just my one cent... Anyway bukan ejen Bio Aura ok. Syukur Alhamdulillah.